Verbindung zu DVC4 Gold 512DMX bricht unregelmäßig ab

512 In, 512 out or 2x512 out. Stand Alone memory (512 out)

Moderators: TomHat, simonB

djjayogee
Posts: 2
Joined: Sat Nov 21, 2020 12:18 pm
Operating System: Windows

Verbindung zu DVC4 Gold 512DMX bricht unregelmäßig ab

Post by djjayogee »

Hallo zusammen,

ich nutze Daslight seit ein paar Monaten und habe folgendes Problem.

In unregelmäßigen Abständen bricht die Verbindung zum DMX-Controller ab und ich muss einmal den USB-Stecker herausziehen und wieder einstecken und dann in den Geräteeinstellungen das DMX-Universum des DMX-Einganges neu auswählen.

Was kann das sein???

Ich habe folgende Maßnahmen bereits unternommen:
1. Alle USB-Kabel getauscht.
2. Firmware ist auf dem neuesten Stand
3. Energiespareinstellungen meines Windows 10 Tablets sind alle deaktiviert.
4. Sonst sind alle Treiber immer aktuell.

Ich bin da jetzt echt ratlos.

---------------------------------------

Google-Übersetzung:

Hello everyone

I have been using Daslight for a few months and have the following problem.

At irregular intervals, the connection to the DMX controller breaks down and I have to pull out and replug the USB connector once and then reselect the DMX universe of the DMX input in the device settings.

What can that be???

I have already taken the following measures:
1. All USB cables replaced.
2. Firmware is up-to-date
3. Power saving settings of my Windows 10 tablet are all disabled.
4. Otherwise, all drivers are always up-to-date.

I'm really baffled now.
TomHat
Posts: 1380
Joined: Tue Feb 23, 2016 9:11 am
Location: France
Contact:

Re: Verbindung zu DVC4 Gold 512DMX bricht unregelmäßig ab

Post by TomHat »

Hello,

This sounds like there mighe be an issue on the USB connector of your device. Please contact our support team via our tickets system, here : https://store.daslight.com/en/support

Hope this helps.

Regards,
TomHat
--
Daslight Support

Mail : [email protected]
Phone (French) : +33 (0) 616 427 588
Phone (English) : +44 (0) 7 481 811 500
Post Reply